Pacemakers 2015

Biegłeś kiedykolwiek za Pacemakerem? Warto spróbować. Przedstawiamy nazwiska 15 śmiałków, którzy poprowadzą Was na wymarzony (lub zakładany;) czas podczas 3. PKO Białystok Półmaratonu. Jeżeli chcecie biec na „zającem”, nie musicie się nigdzie zapisywać, wystarczy ustawić się za Pacemakerem w strefie startu i… trzymać jego tempo na biegu.

Zrzut ekranu 2015-05-12 o 19.32.30

Pacmakerzy o sobie:

Michał Łukaszuk (1:25) – wiek 35 lat; staż biegowy 8 lat; rekord życiowy w maratonie: 2:46, w półmaratonie 1:18; Strategia na bieg 17 maja: stałe równe tempo.

Daniel Pietrzak (1:30) – wiek 28 lat, biegam od 2011 roku, kiedy to z przerażeniem stwierdziłem, że  waga bardzo zbliżyła się do niebezpiecznej granicy i niedługo na wyświetlaczu pojawi się wynik 3 cyfrowy… Początkowo była to walka z kilogramami, która zmieniła się w walkę z czasem. Przez 2 lata zrzuciłem 25kg i wystartowałem pierwszy raz w zawodach. Później już się uzależniłem i dosyć często brałem udział w zawodach od 10km do maratonu. Ukończyłem 7 półmaratonów, 6 maratonów i 2 biegi ultra – Bieg Rzeźnika i Bieg 7 Dolin. Strategia na bieg 17 maja: Chciałbym utrzymać równe tempo 4:16 km/min na całej trasie biegu.

Sebastian Wojciechowski (1:30) – wiek 31 lat, 6 maratonów (w tym 3. miejsce na Wielkim Murze Chińskim, maraton w Paryżu w przebraniu żaby w towarzystwie mima i życiówka w Berlinie 2:51). Kilkanaście półmaratonów (w tym 1. miejsce w półmaratonie w Mongolii Wewnętrznej w Chinach, dwa półmaratony w przebraniu mnicha (zakonnika i buddyjskiego) i życiówka w Gdańsku 1:19). Uwielbiam łączyć bieganie z podróżami, mam za sobą trochę biegów w egzotycznych miejscach (m.in. Korea Północna, Singapur, Tajlandia). Od niedawna współorganizuję parkrun Warszawa-Ursynów, gdzie serdecznie wszystkich zapraszam! Strategia na bieg 17 maja: równe tempo z przyspieszeniem na końcówce.

Robert Dąbrowski (1:35) – wiek 44 lata, wróciłem do biegania 7 lat temu (wcześniej, czyli w liceum trenowałem wyczynowo biegi średnie). Ostanie moje wyniki to 38:11 na 10 km, 1:26:27 półmaraton, 3:08:30 maraton. Strategia na bieg 17 maja: to cały czas równe tempo.

Paweł Czyżkowski (1:35) – Mam 29 lat, biegam od 5. Rekordy życiowe: 5 km – 18:05; 10 km – 37:40; półmaraton – 1:24:16; maraton – 3:13:52. Strategia na bieg 17 maja: Pierwsze 1-2 kilometry nieznacznie wolniej, reszta dystansu równym tempem tak, żeby na mecie zameldować się przed 1:35.

Marcin Talma (1:40) – Mam 23 lata, pochodzę z Gostynia w województwie wielkopolskim i biegam od 4 września 2012 r., czyli blisko 2 lata i 8 miesięcy. Myślę, że zaliczam się do grona biegaczy amatorów z aspiracjami do wyniku, gdyż po 5 miesiącach biegania w swoim drugim starcie na 10 km złamałem 40 minut – konkretnie 39:53. Najbardziej lubię jednak biegać półmaratony. W Białymstoku pobiegnę na tym dystansie po raz 13. Na pewno będzie to szczęśliwa „13” ;). Mam na koncie dwa maratony. Moje aktualne rekordy życiowe: 10 km- 39:30; 15 km- 1:01:17; półmaraton – 1:27:42; maraton – 3:26:47. Strategia na bieg 17 maja: Będę starał biec równo od samego początku, być może pierwszy kilometr będzie nieco wolniejszy w granicach 4:50. Zamierzam doprowadzić  wszystkich do mety w szampańskich humorach i w zakładanym czasie.

Adrian Pawełko (1:40) – Mam 27 lat, a bieganie to pasja którą zaraziła mnie moja mama. Pierwszy półmaraton ukończyłem w wieku 16 lat, a po 11 latach nabiegałem już 6 maratonów (w tym zeszłoroczny rekord 3:38), 13 półmaratonów (rekord życiowy 1:26). W tym roku planuję ukończyć bieg na dystansie 100 km. Białystok kocham i już 3 raz stanę na starcie w waszym NASZYM pięknym mieście. Strategia na bieg 17 maja: Z KAŻDYM RÓWNYM KROKIEM CORAZ BLIŻEJ CEL

Marcin Węgrzyn (1:45) – Mam 28 lat (19 maja skończę 29), całe życie aktywny sportowo (trenowałem piłkę nożną), bieganiem na serio zająłem się na początku 2014 i w tym czasie przebiegłem już 2 maratony (rekord 3:16:05) i wiele innych biegów (rekordy: 5km – 19:07; 10km: 39:33; półmaraton 1:29:58). Strategia na bieg 17 maja – od początku do końca równe tempo oraz dopingowanie i motywowanie prowadzonej przez siebie grupy 😉

Adam Sękowski (1:45) – Mam 42 lata, biegam od ok 3 lat (życiówki 39min 10 km, 1:26:30 PM, 3:05 maraton), zawsze byłem związany ze sportem (koszykówka, amatorska jazda MTB, kilkudniowe wyprawy rowerowe w górach). Biegam chyba dość dużo jak na amatora, rocznie ok 3800km. Strategia na bieg 17 maja W debiucie jako pacemaker będę chciał poprowadzić grupę spokojnie na początku (tempem niższym niż średnie na czas 1:45), w miarę równo przez większość dystansu i z delikatnie szybszą końcówką. W miarę możliwości i wiedzy postaram się pomagać biegaczom i być wsparciem nie tylko jako „zając”.

Arek Szymański (1:50) – W roli Pacemakera pobiegnę po raz drugi. Ukończyłem 9 maratonów, kilka ultramaratonów i kilkanaście półmaratonów. Mój najlepszy wynik na tym ostatnim dystansie to jak na razie 1:29:18. Bieganie traktuję jako pretekst do odwiedzania niezwykłych miejsc i poznawania ciekawych ludzi. Strategia na bieg 17 maja Pierwsze 12km równym tempem, następne 4 km nieco szybciej, aby mieć zapas przed podbiegiem do 20 km. Nie rwiemy tempa, na punktach z wodą nieco zwalniamy. Biegnąc w grupie rozmawiamy, śmiejemy się i dzielimy optymizmem, aby na mecie zameldować się zadowoleni i z nowymi życiówkami!

Damian Dobosz (1:50) – Mimo młodego wieku (11 Czerwca Kończę 22 lata), moje doświadczenie biegowe jest dosyć spore. Jak do tej pory, zdążyłem ukończyć 10 Maratonów, kilka połówek i 10-tek. Jestem zdobywcą korony Maratonów Polski. Życiówka w Maratonie: 3:21.23. Półmaratonie: 1:33.41. Jako Pacemaker miałem zaszczyt prowadzić grupę na 4h 30min (Podczas 2 Maratonu Lubelskiego) oraz na czas 1h 45min (podczas ostatniego- Półmaratonu Warszawskiego). Cele, które stawiam sobie na rok obecny, to zdobycie Korony Polskich Półmaratonów. Mam nadzieję, że wszyscy, którzy zaufają mi i zdecydują się biec na czas 1h 50min podczas 3. PKO Białystok Półmaratonu nie zawiodą się i oni także zrealizują swoje cele.

Katarzyna Kossakowska (2:00) – Biegam amatorsko od 2008 roku. W 2010 r. skompletowałam Koronę Maratonów. Najbardziej lubię biegać po górach. Strategia na bieg 17 maja: równe tempo na pierwszych 10 km, w drugiej części tam gdzie będzie zbieg, troszkę szybciej, a na podbiegu trochę wolniej.

Marcin Płaczek (2:00) – Warszawiak (więc przyjezdny), żonaty, spełniony ojciec dwójki kibicujących dzieci. Podczas biegu przy pomocy zegarka GPS i opasek czasowych lubię analizować, obliczać i kalkulować wszelkie możliwe warianty czasowe … biorę poprawki na pogodę, wiatr, ilość biegnących osób, mnogość zakrętów, nawierzchnię, grubość podeszwy i ilość kibiców na mecie 🙂 Zazwyczaj ze mnie gaduła, z optymizmem patrzę na drugiego biegacza – nóg nie podstawiam. Strategia na bieg 17 maja: Zrobię wszytko, żeby w mój zajęczy debiut doprowadzić moją grupę na czas 01:59:50 i być pomocą i podporą dla wszystkich potrzebujących. Moje rekordy życiowe: Maraton: 03:47; Półmaraton: 1:43. Jestem współzałożycielem i aktywnym członkiem warszawskiej otwartej grupy biegowej „Czwartkowa ekstaza” – zapraszamy wszystkich chętnych – Stadion Narodowy – Warszawa – każdy czwartek 20:00

Jerzy Lewandowski (2:10) – Mam 32 lata. Swoją przygodę z bieganiem rozpocząłem od… kibicowania. To właśnie podczas dopingowania biegaczy na Półmaratonie w Pile w 2013 roku podjąłem decyzję, że za rok też spróbuje. Kupiłem buty, mp-trójke, słuchawki i naprzód. Ciężkie treningi i tak się zaczęło. Miałem pobiec tylko w Pile, a tu się okazało, że w 2014 roku zdobyłem Koronę Polskich Półmaratonów, a na „zakończenie” sezonu pierwszy w życiu Maraton Warszawski. W tym roku porzeczka zawieszona również wysoko: Ponownie Korona (2 biegi już za mną), Maraton Wrocławski, Wing for Life w Poznaniu i bieg na szczyt wrocławskiego SKY TOWERA.

Strategia na bieg 17 maja: stałe równe tempo – bez udziwnień. „Mam” pobiec na 2:10 ale sądzę, że będzie nieco szybciej. Wszystko zależy oczywiście od pogody.

Rysiek Bączkowski (2:10) – Jestem żywym przykładem teorii, że „misiebiegają” i tak już sobie 2,5 roku pobieguję. Przez ten czas przebiegłem 4 maratony (piątym Wrocław we wrześniu tego roku, którym zamknę Koronę Maratonów; szóstym, na moje 40. urodziny – Paryż w przyszłym roku), a półmaraton w Białymstoku będzie moim jubileuszowym, dziesiątym biegiem na tym dystansie, ale pierwszym jako pacemaker. Strategia na bieg 17 maja: proponuję równe tempo przez cały bieg, co przy wyznaczonym czasie 2:10h da tempo 6:10/km. Damy radę, a jako temat przewodni proponuję tekst piosenki Mroza „Bo jak nie my to kto? Bo jak nie my to nikt tego lepiej nie zrobi tu”.


Podziel się artykułem ze znajomymi!